تاریخچه ماشین سازی شمال

شرکت ماشین سازی شمال فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید پایه چراغ های روشنایی و سینی کابل از سال 1985 میلادی (1362 شمسی) در استان مازندران آغاز کرد که این شرکت در حال حاضر در زمینه تجهیزات ضد انفجار فعالیت می کند. در این صفحه قصد داریم به معرفی شرکت ماشین سازی شمال و محصولات آنها بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی شرکت ماشین سازی شمال

شرکت ماشین سازی شمال پس از آشنایی با نیاز صنایع داخلی، تصمیم به تولید تجهیزات برقی ضد انفجار گرفت که این تجهیزات کاربرد بالایی در صنایع مختلف به خصوص نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشی دارد. به این ترتیب شرکت ماشین سازی شمال توانست با تولید این تجهیزات مطابق آخرین استاندارد های روز دنیا، بخشی از نیاز صنایع داخلی را برطرف کند.

شرکت ماشین سازی شمال تمامی محصولات خود را بر اساس آخرین استاندارد های جهانی و اروپایی تولید کرده و از لحاظ سطح کیفی محصولات، یکی از برترین شرکت ها در ایران و خاور میانه به شمار می رود.

افتخارات برجسته ماشین سازی شمال

این شرکت توانست با افتخار پس از گذراندن ممیزی های سخت گیرانه و بازرسی های مکرر، نخستین گواهینامه و مجوز تولید تجهیزات ضد انفجار EXPLOSION PROOF را از موسسه معتبر و جهانی BASEFFA در سال 1357 دریافت کند و مورد تایید یکی از موسسات معتبر کشور انگلستان قرار بگیرد و به عنوان اولین شرکت دارنده این گواهی نامه در خاور میانه معرفی شود.

شرکت ماشین سازی شمال از سال 1357 تا سال 1381 شمسی با موسسه BASEFFA همکاری داشت و پس از آن این موسسه از سوی دولت بریتانیا منحل شد که به دنبال آن شرکت ماشین سازی شمال ناچار به قطع همکاری با این موسسه گردید.

پس از قطع همکاری با موسسه BASEFFA به دلیل تعطیل شدن آن، شرکت ماشین سازی شمال پس از اخذ تاییدیه از یکی دیگر از موسسات معتبر کشور انگلستان به نام موسسه SIRA، همکاری خود را با این موسسه آغاز کرد.

تایید موسسه SIRA  منوط به اخذ گواهی نامه سیستم کیفی ISO بود؛ که خوشبختانه شرکت ماشین سازی شمال توانست با موفقیت این گواهی نامه را دریافت کرده و گواهی نامه خود را به ISO9001 ارتقا دهد.

با اینکه تحریم های سخت گیرانه علیه جمهوری اسلامی ایران روز به روز فشار بیشتری به تولید کنندگان داخلی وارد می کرد، شرکت ماشین سازی شمال توانست با تمام قدرت و به کار گرفتن تمامی امکانات و با پیروی از به روز ترین استاندارد های روز دنیا، بهترین و با کیفیت ترین محصولات را تولید کرده و بخشی از نیازهای صنایع داخلی را برطرف کند.

شرکت ماشین سازی شمال از سال 1390 شمسی تا کنون، فعالیت خود را با شرکت معتبر آلمانی به نام RHEINLAND آغاز کرده و در صدد دریافت گواهی نامه محصولات و سیستم های تضمین کیفی می باشد.

یکی دیگر از افتخارات برجسته شرکت ماشین سازی شمال که موجب فخر کارکنان، کارمندان و مدیریت این شرکت می باشد؛ اخذ نشان کار آفرین ملی و لوح تقدیر کار آفرین برتر در استان مازندران است که شرکت ماشین سازی شمال را به عنوان یکی از برترین شرکت های کشور در زمینه تولید تجهیزات لازم برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی معرفی می کند.

محصولات شرکت ماشین سازی شمال

در این بخش از مقاله به طور مختصر به معرفی محصولات این شرکت و کاربرد آنها خواهیم پرداخت:

  1. ضد انفجار: محصولی که در یک محفظه مقاوم به آتش، جرقه و انفجار قرار گرفته است و با بالاترین کیفیت توسط شرکت ماشین سازی شمال تولید می شود.
  2. گلند ضد انفجار: این محصول جهت افزایش ایمنی تولید شده و برای اتصال و محکم سازی در محل انتهای کابل به جعبه تقسیم و تجهیزاتی از این قبیل به کار می رود.
  3. پروژکتور دستی ضد انفجار: نور افکن های دستی و هالوژن های کوچک که با قابلیت ضد انفجار خود، کاربرد گسترده ای در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دارند.
  4. باکس ضد انفجار: این باکس با قابلیت ضد انفجاری بالا حتی تحت فشار زیاد انفجار، می تواند به دلیل دارا بودن درجه حفاظتی، خطرات محیط های پرخطر را در تاسیسات صنایع نفت و گاز به حداقل برساند.
  5. شستی ضد انفجار: یکی از تجهیزات فرمان بوده که هدف آن فرمان قطع و وصل مدار در تابلو برق ضد انفجار و ماشین آلات صنعتی است.
  6. تلفن ضد انفجار: کاربرد مهم این محصول در ارتباط برقرار کردن با محیط بیرون در صورت بروز انفجار یا آتش سوزی است و اهمیت بالایی در تاسیسات پتروشیمی، نفت و گاز دارد.
  7. هند لامپ ضد انفجار: این محصول ضد انفجار وظیفه نور رسانی گسترده را در محیط های مستعد خطر به عهده دارد.
  8. سوکت پلاگ ضد انفجار: نوعی پریز به شکل دو شاخه ساده الکتریکی است که در شرکت ماشین سازی شمال بر اساس درجات کامل عایق الکتریکی و مطابق آخرین استانداردهای روز دنیا تولید می شود.
  9. مهتابی ضد انفجار: این محصول با برطرف کردن مشکل تاریکی در تاسیسات پتروشیمی و نفت و گاز، با داشتن قابلیت ضد انفجاری و کیفیت بالای خود، امنیت بالایی را فراهم خواهد کرد.
  10. چراغ قوه ضد انفجار: این وسیله با هدف تولید روشنایی در اماکنی است که مجهز به لامپ یا سیستم روشنایی تاثیر پذیر در برابر انفجار هستند.
  11. آژیر ضد انفجار: از این محصول برای اعلام هشدار خطر یا آگاهی دادن به کارکنان در تاسیسات پتروشیمی استفاده می شود.
  12. چراغ آویز ضد انفجار: این محصول با دارا بودن قابلیت ضد انفجاری، در صورت بروز آتش سوزی، جرقه یا انفجار، هیچ گونه جرقه ای بین کنتاکت های آن رخ نداده و جرقه درون محفظه چراغ به فضای بیرون راه پیدا نخواهد کرد.
  13. دتکتور شعله ضد انفجار: این محصول با کیفیت فوق العاده توسط شرکت ماشین سازی شمال با هدف آشکار سازی شعله تولید می شود.
  14. کلید پریز ضد انفجار: در ساخت این محصول از مواد پلی آمید نسوز استفاده شده تا در برابر آتش سوزی و جرقه مقاوم باشد.
  15. کولر ضد انفجار: از این وسیله حیاتی با هدف سرمایش اتاق کنترل و محیط های مستعد خطر استفاده می شود.
  16. بالاست ضد انفجار: این وسیله کاربردی قابلیت کنترل کردن میزان نور تولید شده و روشنایی مقرون به صرفه در فضا را دارد.
  17. میکرو سوئیچ ضد انفجار: این محصول می تواند در صورت برخورد ضربه مکانیکی تحریک شود و جریان الکتریکی مدار را قطع یا وصل کند.
  18. موبایل ضد انفجار: این محصول با دارا بودن قابلیت ضد انفجاری بالا مخصوص استفاده در محیط های مستعد خطر انفجار یا مملو از گرد و خاک و دود است که توسط شرکت ماشین سازی شمال با بالاترین کیفیت تولید می شود.

 

کلیپ کارخانه ماشین سازی شمال

 

موارد ذکر شده برخی از محصولات شرکت ماشین سازی شمال هستند که با بالاترین کیفیت تولید شده و با مناسب ترین قیمت به فروش می رسند. در صورتی که در زمینه خرید انواع تجهیزات ضد انفجاری نیاز به راهنمایی دارید، می توانید با کارشناسان ما در سایت الکتروصنعت، نمایندگی رسمی شرکت ماشین سازی شمال در ارتباط باشید. با سپاس از همراهی شما

نام شرکت الکتروصنعت به عنوان نمایندگی رسمی ماشین سازی شمال در وب سایت این شرکت ثبت شده است و شما با خیال راحت میتوانید از این نمایندگی رسمی خدمات خود را دریافت نموده و خرید خود را نهایی نمایید.

الکترو صنعت

عسلویه میدان لنج خیابان جمهوری روبروی بانک توسعه تعاون الکترو صنعت